Hej och välkommen till Fräsets kattklubb på nätet!

Fräsets kattklubb har sitt säte i Uppsala. Vi har medlemmar i hela landet . Fräset är en SVERAK ansluten klubb, vilket är en förkortning av Sveriges Kattklubbars Riksförbund. SVERAK i sin tur består av ca 50 anslutna klubbar med geografisk spridning i Sverige.

Att höja kattens status är för oss en självklarhet och för att försöka nå så långt som möjligt är vi med och stöttar föreningen Samvetet som är en ideell förening med bas i Uppsala som tar hand om och omplacerar katter som varit/är oönskade av en eller annan anledning.

Klubbens målsättning är:
· Att öka kattens status
· Motverka missförhållanden inom katthållning och djurplågeri
· Kontinuerligt skapande av goda förutsättningar för katten, kattägaren och kattsporten
· Informera och ge kunskap om katten till allmänheten
Klubben samarbetar med likasinnade klubbar samt verkar för att främja Sveraks syften.